Macramé: Uzlíkový štvorcový náramok

06 júla


Konečne sa dostávam k tomuto príspevku... Nie, nebol problém natočiť video, nafotiť postup alebo náramky. Ale všetko to spracovať :-)
Na internete a Pintereste sa motá veľa zaujímavých nápadov a vecí a samozrejme, že keď ma niečo zaujme, tak skúšam. Tak som našla aj tieto náramky. V tomto príspevku bude prvý z nich. Ale určite nie posledný, ktorý pridám.


Takže prvým bude náramok zo štvorcových uzlíkov. Z dôvodu nedostatku vhodného materiálu, som použila nasledovný. Nie, že by to vadilo, páči sa mi to veľmi aj takto. Ale nemôžem ho spraviť na jeden spôsob, ktorý by som strašne chcela (šnúrka mi neprejde cez koráliky).
Mám obvod zápästia 14 cm dole a vyššie 15-16 cm, od toho sa bude odvíjať použitý materiál.


Použitý materiál:
  • 2 saténové šnúrky dl. 75 cm, hr. 3 mm
  • 1 saténová šnúrka dl. 50 cm, hr. 3 mm
  •  
  • ihla
  • niť
  • gombík
  • zicherka
  • krajčírsky meter

Jedna šnúrka stála 0,23 centov za 1 meter (Galantéria Magda v Hlohovci), takže to nie je nejaké nákladné.

Postup:
1) V prvom rade si nameriame a odstrihneme šnúrky potrebnej dĺžky. Jednu preložíme na polovicu.


2) Šnúrky dáme k sebe a urobíme uzlík. Slučka bude slúžiť na zapínanie, takže veľkosť podľa gombíka, aby nebola ani veľká, ani malá.



3) Pripneme na zicherku a podložku. Ja používam na tieto veci koberček z ovčej vlny.



4) Šnúrky si rozdelíme. Dve dlhé na strany, preložená do stredu.


5) Začíname tou šnúrkou, ktorú chcem mať v strede, nie po okraji. V tomto prípade je to ružová - "B". Takže zoberiem šnúrku "B",položíme ju ponad šnúrku "C".


6) Vrchom cez ňu preložíme červenú šnúrku "A"...


7) Ďalej "A" prevlečieme popod zelenú "C"...


8) Červenú šnúrku "A" prevlečieme do slučky popod ružovú "B" a potom ponad...


9)Zatiahneme za "A" a "B" a spravíme uzlík. 


10) Postup zopakujeme teraz z druhej strany. "B" ponad "C"...


11) "A" ponad "B" ...


12)...a popod "C"...


13) Popod "B" a hneď ponad...


14) A zatiahneme uzlík. 


15) Vzor sa už vytvára :-) 


Opakujeme dovtedy, kým nedosiahneme požadovanú dĺžku. Na konci spravíme uzlík, alebo zošijeme (alebo oboje :-o) a prišijeme gombíček na zapínanie. Zapínanie na gombík mi vyhovuje, vzhľadom na to, že som použila šnúrky.


 
Aby neboli všetky rovnaké, prišila som si na jeden z nich malé koráliky. Dostane tak hneď nový vzhľad. Koráliky sú prišívané na každom druhom uzlíku.


A na záver krátke video z postupu:


Pekný deň prajem !

 

Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.