❁ Konvalinka (Projekt 2014: 16/40) ❁

31 mája



"Lily of the valley has been associated with May for centuries. The flower has been used since the middle ages when they were popular in bridal bouquets to symbolise purity and modesty.
The naming of the plant referred not only to the flower’s tendency to grow in valleys but also to the Song of Solomon where we read the phrase “I am the rose of Sharon and the lily of the valley”." (Ellen Maurer Stroh)

Konvalinka voňavá (Convallaria majalis)

Konvalinka voňavá je trváca bylinka dosahujúca výšku 10 až 20 cm. Na priamej byli v riedkom strapci vyrastajú malé biele pôvabné kvety zvončekovitého tvaru, ktoré príjemne voňajú. Pri vyšívaní konvalinky som si spomenula, na šibačku, moju obľúbenú voňavku a ako sme s našimi na ne chodili ako deti do blízkeho hája a ako nám potom rozvoniavali doma kytičky. Bol to tradičný májový rituál, po ktorom nasledovala dôkladná prehliadka, či sme nechytili kliešťa :o). Jedného času sme ich mali aj doma, kde sa vytratili zo záhradky, netuším. Obrázok je na fotkách trochu nevýrazný, v skutočnosti vyzerá krajšie. Tajne som dúfala, že mi vyjde želanie a objavia sa aj ozajstné pri obrázku, no nemôžem mať všetko k foteniu, čo si želám, že áno :-D.






Piaty mesiac je za nami, budúci už budem ukončovať pol rok z Projektu 2014. Ako som sa potešila, keď som si spravila náskok, tak som teraz sklamaná, že som kvôli chorobe o neho prišla. Ďalší by sa mal niesť trochu aj v ľudovom duchu, tak všetko dopadne na jednotku.



Pekný deň!


Mohlo by sa páčiť

0 comments


Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.